поради батькам

Як підготувати майбутнього першокласника 
до навчання у школі


Тренуємо зорове сприйняття

Розвивати здатність до зорового сприйняття та аналізу допоможуть ігри з пірамідками, кубиками, мозаїка, різні види конструкторів. Така діяльність допомагає  формувати вміння розрізняти форму, колір, величину і просторове положення об'єктів, відтворювати предмет за контуром, відтворювати форму геометричних фігур.

Не забувайте про відпочинок для очей. Після 10-15 хвилин роботи, що викликає напруження очей необхідно зробити зорову гімнастику. Наприклад, відправитися в уявну подорож. Для цього на кінець указки прикріплюємо яскравий предмет (метелик, коник, літачок і т. д.) і пропонуємо разом з ним відправитися в подорож; звертаємо увагу дитини на дотримання такого правила: працюють очі, голова нерухома. При цьому потрібно переміщувати вказівник в заданому напрямку. Супроводжуючи рухи словами: «Подивися вгору-вниз, вліво - вправо, покружляли». Показ предмета здійснюється у повільному темпі. Вправу можна супроводжувати тематичними віршиками. Після тривалої зорової роботи поблизу, вчіть дітей переміщувати погляд удалину, вгору. Пропонуйте подивитися на предмет, зоровий стимул, розташований у глибині простору.

Тренуємо слухову увагу, сприймання, пам’ять

Корисно використовувати такі ігри та вправи:
“Що ти почув?”. Дитина тихо сидить в кімнаті. Запропонуйте заплющити очі й послухати вулицю. Через деякий час дозвольте розплющити очі, та розпитайте дитину про її враження. Можливо вона почула гудок машини або сміх дітей, можливо – голос пташки чи ваше дихання і т.д.
            “Де плескали в долоні?”. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Ви тихенько станьте в будь-якому кутку кімнати, та плесніть в долоні. Дитина, не відкриваючи очі повинна вказати напрямок, звідки вона почула сплеск.
“Слухаємо музику”. Дуже велике значення для розвитку слухового сприймання має слухання музики. Тому рекомендується проводити , так звані, музичні хвилинки. Під час них ви пропонуєте дитині сісти або лягти на килим, бажано з заплющеними очима, що допомагає розслабитися і не реагувати на зорові подразники, а зосередити свою увагу на джерело звуку.

Ігри та вправи на розвиток фонематичного сприймання

“Впіймай звук!”. Поясніть дитині, що ви будете вимовляти різні звуки, а їй потрібно буде плеснути в долоні - “впіймати звук”, коли вона почує певний звук. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного:
- звук [а] серед у, у, а, у;
- звук [а] серед о, а, і, о;
- звук [і] серед и, е, і, и;
- звук [с] серед л, н, с, п;
- звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д.
 “Повтори!”. Запропонуйте дитині повторити за вами склади
- та-та-да - пі- пи - ат-от
- па-па-ба - мі-ми - ум-ом
- ка-ка-га - ді-ди - іт-ит
- ва-ва-фа - кі-ки - ек-єк

Розвиток дрібної моторики

  Підготовка руки руки до письма – важлива умова продуктивного навчання у школі. Для цього створені «пальчикові ігри». Вони сприяють розвиткові мови, творчої діяльності. У ході «пальчикових ігор» діти, повторюючи рухи дорослих, активізують моторику рук. Тим самим виробляється спритність, уміння керувати своїми рухами, зосереджувати увагу на одному виді діяльності.
«Пальчикові ігри» – це інсценівка будь яких римованих історій, казок за допомогою пальців. Багато ігор вимагають участі обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях «вправо», «вліво», «нагору», «вниз» тощо.
Моя родина
Ось цей пальчик – мій дідусь,
Ось цей пальчик – це бабуся,
Ось цей пальчик – тато,
Ось цей пальчик – мама,
Ось цей пальчик – я,
От і вся моя сім’я!
Почергове загинання пальців, починаючи з великого. По закінченні покрутити кулачком.
Вулик
Ось маленький вулик,                                          
Пальці стиснути  в кулак,
Де бджоли сховалися,                                          
потім відгинати по одному.
Ніхто їх не побачить.
Ось вони показалися з вулика. 
Різко підняти руки вгору з розведеними пальцями –
Одна, дві, три, чотири, п'ять! З-з-з-з-з!
бджоли полетіли.
Капуста
Ми капусту рубаєм-рубаєм,                   
 (рухи прямими долонями вверх-вниз)
Ми капусту солим-солим,
(почергове торкання до подушечок пальців)
Ми капусту трем-трем,                             
 (потирати кулачок об кулачок)
Ми капусту жмем-жмем.             
(стискати і розтискати кулачки)
Човник
Дві долоньки пригорну                        дві долоні з'єднати човником
І по морю попливу.                               виконувати хвилеподібні рухи руками
Дві долоньки, друзі, -
Це – мій човник.
Вітрила підніму,                                      підняти випрямлені долоні вгору
Синім морем попливу.                        імітувати руху хвиль і рибок
А по бурхливих хвилях
Пливуть рибки тут і там.
Замок
На дверях висить замок.                     Пальці в замок, злегка погойдати
Хто його відкрити би зміг?                             "замочком" вперед-назад
Ми замочком повертіли,                    Повертіти "замочком"
Ми замочком покрутили                    Пальці залишаються зімкнуті,
          а долоньки труться одна об одну
Ми замочком постукали,                  Пальці зімкнуті, а долоньки стукають одна
                                                                  об одну.
Постукали, і відкрили!                        Показати долоньки.

Оса
Підняти праву руку, зжату в кулак, а потім випрямити вказівний палець і вертіти ним;
Та ж вправа проводиться вказівним пальцем лівої руки;
Одночасні рухи вказівних пальців обох рук(оси).

Діти біжать
Вказівний і середній палець правої рук «бігають» на столі;
Та ж вправа проводиться пальцями лівої руки;
Та ж вправа проводиться одночасно пальцями обох рук(діти бігають навперейми).
Корисно також займатись творчістю. Розвивають дрібну моторику, увагу, уяву такі заняття як ліплення, вирізання, перебирання дрібних предметів. Корисно та цікаво для дитини буде знайти іграшку в сухому басейні. Створити його просто: насипте в невелику ємність гороху чи дрібних гладеньких камінців, в середину помістіть декілька невеликих іграшок і запропонуйте дитині відшукати їх із заплющеними очима.





Подолання тривоги у дітей.
Рекомендації батькам
Ø  Постійно підбадьорювати ,заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у
їхніх можливостях;
Ø  Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності,уміння правильно
оцінити їх ,опосередковано ставитися до власних успіхів ,невдач ,не боятися помилок,
використовувати їх для розвитку діяльності ;
Ø  Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
Ø  Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності ;
Ø  Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками , розвивати
адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
Ø  Щоб перебороти скутість ,потрібно допомагати дитині розслаблюватися ,знімати
напругу за допомогою рухливих ігор ,музики ,спортивних вправ ;допоможе
інсценізація етюдів на пряв сміливості,рішучості ,що потребує від дитини
психоемоційного ототожнення себе з персонажем;ігри,що виражають тривожність
занепокоєння учасників ,дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх ,
оцінити їх як характеристики ігрових персонажів ,а не даної дитини,і на основі
психологічного «розототожнення» з носі є гнітючих переживань позбутися власних
страхів.
Ø  Не сваріть дитину за те,що вона посміла гніватися на вас. Навпаки,поставтеся до неї,до
її обурення з розумінням і повагою :допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої
претензії до вас.
Ø  Тільки тоді,коли емоції згаснуть,розкажіть дитині про те,як ви переживали,коли вона
виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій .
Ø  Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування,терпимо його доти,доки воно не вибухне,як вулкан,яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так,щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.

Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки:
·         Не оберігайте дитину від повсякденних справ,не прагніть вирішувати за неї
всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина
виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
·         Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього
заслуговує.
·         Заохочуйте в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але
·         Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. підкресліть достоїнства
іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
·         Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте
у голос свої можливості й результати справи.
·         Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією,
якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).





Батькам



5 простих правил онлайн-безпеки:

  1. Підвищуйте власну комп'ютерну та інтернет-обізнаність.
    Щоб убезпечити свою дитину у Мережі Ви маєте знати про інтернет, принаймні, не менше за неї.
  2. Станьте для дитини порадником. Опановуйте інтернет разом.
    Повідомте дитині, що вона може звернутися до Вас у будь-якій ситуації. Якщо в інтернеті (у повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось не зрозуміло, хвилює або загрожує, дитина завжди має звертатися по допомогу до Вас.
    Інформація та послуги в інтернеті не завжди безпечні, тому перш ніж завантажувати, копіювати чи встановлювати будь-що з інтернету, дитина має порадитися з Вами. Навчіть перевіряти інформацію з Мережі за допомогою додаткових запитів і звернення до перевірених джерел.
  3. Станьте для своєї дитини другом у соціальних мережах, або попросіть близьких знайомих зробити це.
    Якщо Ваша дитина не бажає підтверджувати дружбу з Вами, попросіть Ваших друзів молодшого віку подружитися з нею у соціальних мережах. Ви завжди маєте знати, чим займається та з ким спілкується Ваша дитина у Мережі.
  4. Встановіть на мобільному телефоні своєї дитини безкоштовну соціальну послугу «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
  5. Створіть територію безпечного інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів.
    Запропонуйте дітям пізнавальні, цікаві та захоплюючі інтернет-ресурси. Щоб захистити дітей від ризиків віртуального світу,використовуйте поновлюваний список рекомендованих сайтів для дітей.

Нать дитину правилам безпечної роботи у Мережі

  1. Роз'ясніть дитині важливість захисту своєї та чужої конфіденційної інформації:
    • не можна викладати в інтернет інформацію про сім'ю та її фінансові справи,адреси проживання та навчання, номери телефонів, кредитної картки та банківські дані;
    • нікому,крім батьків, не можна називати власні паролі до інтернет-сервісів (навіть найкращім друзям).
  2. Навчіть дітей поводитися в інтернет так само, як у реальному житті.
    У Всесвітній Мережі дитина має поводитися ввічливо, не робити нічого, що може образити інших людей або суперечить закону. Поясніть дітям, що в інтернеті також слід із повагою ставитися до людей та їх авторських прав. Незаконне копіювання та розповсюдження матеріалів, що є чиєюсь власністю, вважається крадіжкою.
  3. Віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого.
    Навчіть дитину не надто довіряти незнайомим людям у Мережі. Дитина повинна знати, що не можна призначати зустріч з віртуальними знайомими без дозволу батьків.
  4. Віртуальний світ іноді коштує реальних грошей.
    Завжди потрібно з'ясовувати, скільки коштують спеціальні інтернет-сервіси: наприклад, якою є повна вартість SMS в онлайн-грі. Якщо така інформація не очевидна для дитини, вона має звертатися за порадою до Вас. Допомагайте дітям розібратися, скільки насправді коштують такі SMS-послуги та чи дійсно необхідно їх надсилати.
  5. Питати поради можна і потрібно.
    Повідомте дитині, що вона може звернутися до вас у будь-якій ситуації, яка її турбує. Якщо в інтернеті (у повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось незрозуміло, хвилює чи загрожує, завжди необхідно звертатися за допомогою до батьків. Інформація та послуги в інтернеті не завжди безпечні, тому раніше, ніж завантажувати, встановлювати або зберігати будь-що з інтернету, треба отримати дозвіл батьків. Навчіть дитину перевіряти інформацію з Мережі за допомогою додаткових запитів і звернення до перевірених джерел.

Комментариев нет:

Отправить комментарий