Що повина знати дитина
приходячи до школи в 1 клас
·
знати своє
прізвище, ім'я та по батькові, як звуть батьків, ким вони працюють, домашню
адресу і телефон;
·
знати, в якому
місті/країні він живе , і вміти назвати інші знайомі йому країни світу;
·
знати назви найпоширеніших
рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких
тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;
·
орієнтуватися в часі, знати час доби, пори
року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні,
годин в дні, знати дні тижня;
·
мати уявлення про природні та погодні явища;
·
знати основні
кольори;
·
знати поняття «право-ліво»;
·
знати назви популярних видів спорту,
найпоширеніших професій, основні
·
правила
дорожнього руху і дорожні знаки;
·
вміти назвати прізвища відомих письменників і
поетів;
·
знати свята;
·
вміти розповісти,
чим він любить займатися;
·
найголовніше:
відповісти на запитання «навіщо він йде до школи? »
Інтелектуальний розвиток
У цій
області дитина повинна вміти:
ü вирішувати прості логічні
задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
ü знаходити зайвий предмет
у групі;
ü додавати до групи
відсутні предмети;
ü розповідати, чим схожі
або відрізняються ті чи інші предмети;
ü групувати предмети за
ознакою і називати його ;
ü відновлювати
послідовність подій (що було спочатку, потім);
ü
розкладати картинки у правильній послідовності.
Слух, зір, увагу, пам'ять, мова
Тут дошкільнику потрібно вміти:
знаходити 10-15
відмінностей на двох схожих картинках;
точно копіювати простий
візерунок;
описувати по пам'яті картинку;
запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити
його;
писати графічні диктанти
(«одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина
вправо»);
прочитати напам'ять вірш,
розповісти казку;
переказати почутий розповідь;
Основи математики
Перед вступом до першого класу необхідно:
§ вміти рахувати від 1 до
10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;
§ виконувати лічильні
операції в межах десяти, збільшувати/зменшувати кількість предметів «на-віч»,
«на два»;
§ знати поняття «більше-менше -порівну »;
§
знати прості
геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
§ вміти порівнювати
предмети за довжиною, ширині і висоті;
§ вирішувати прості
арифметичні задачки;
§ вміти поділити предмет на
дві/три/чотири рівні частини.
Читання
Важливо, щоб дитина:
v
відрізняв букви від звуків, голосні від приголосних;
v
міг знайти потрібну букву на початку, середині і
наприкінці слова;
v
підбирав слова на задану букву;
v
ділив слово на
склади;
v
читав пропозиції з 4-5 слів і розумів прочитане.
Навички письма
Для
успішного початку навчання в школі потрібно:
o
правильно тримати ручку та олівець в руці;
o
проводити
безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
o
вміти малювати по клітинках і точок; вміти домалювати
відсутню половину симетричного малюнка;
o
копіювати з зразка геометричні фігури;
o
вміти продовжити штрихування малюнка;
o
вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за
контури.
Що потрібно для 1 класу
1. Шкільна форма
чорного кольору + однотоні рубашки (блузи)
2. Вишиванка.
3. Спортивна форма (зимова + літня)
4. Змінне взуття для уроків фізкультури (на липучках)
5. Сумка для спортивної форми (підписана)
6. Шкільний ранець.
Шкільна канцелярія:
1. Зошит в клітку 12 аркушів - 10 штук
2. Зошит у косу лінію 12
аркушів - 10 штук
3. Обкладинки для зошитів.
4. Ручки кулькові.
5. Набір гелевих ручок.
6. Олівці прості і кольорові
7. Пенал
8. Гумка, лінійки (дерев’яна, 20 см), точилка
9. Папка для зошитів.
10.
Альбоми для
малювання.
Для уроків праці:
1. Ножиці із закругленими кінцями.
2. Клей-олівець
(ПВА)
3. Кольоровий папір
(2 шт.)
4. Кольоровий картон, білий картон
5. Пластилін, дошка для пластиліну і ножички
Для уроків малювання:
1. Акварельні фарби
2.
Пензлик (2
шт. тонкий + товстий)
3. Стакан-непроливайка - 1 штука
4. Палітра - 1 штука.
Дитяті дають аркуш паперу,
кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10 трикутників. Коли ця робота буде
завершена, дитину попереджають про необхідність бути уважним, оскільки інструкція
читається лише один раз. "Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій,
сьомий і дев'ятий трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти - хай
робить так, як зрозумів. Якщо дитя впоралося з першим завданням, можна
продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання.
Вправа на розвиток спостережливості
Запропонуєте дитині гру: "Уважно
оглянь кімнату і знайди предмети, в яких є круг, коло". Малюк називає
предмети - годинник, основа олівця, вимикач, ваза, столик. Можна провести цю
гру у формі змагання для групи дітей, придумуючи аналогічні завдання.
Гра на розвиток пам'яті
У цю гру можна грати з дитям, наприклад,
під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в
мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще:
"Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу
і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна
підбирати слова за алфавітом.
Гра для тренування мислення і кмітливості
"Як це можна використовувати?"
Запропонуєте дитяті гру - знайти
якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви
називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна
використовувати - писати, малювати, використовувати як паличку, указку,
градусник для ляльки, вудку і так далі.
Тест "Безглуздості" - для оцінки образно -
логічного мислення
Покажіть малюкові картинку, на
якій намальовані різні безглуздості і попросіть його уважно розгледіти картинку
і сказати, що намальоване неправильно. Попросіть дитину пояснити, що саме
невірно в цих безглуздих ситуаціях. На все завдання відводиться 2 хвилини.
Добре, якщо маля за цей час відмітить більше 8 безглуздостей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий